پایتون، بهترین زبان برای Machine Learning

نوشته شده برای at 2019-03-30
3562 ۰

 Python, the best language for Machine Learning

پایتون، بهترین زبان برای یادگیری ماشین

در حال حاضر که در سال ۲۰۱۸ به سر می بریم، بدون شک بهترین و پرکاربردترین زبان برنامه نویسی برای  یادگیری ماشین (Machine Learning) و یادگیری عمیق (Deep Learning) پایتون (Python) می باشد. در این مقاله بر آن شدیم تا به اختصار به تعدادی از دلایل این موضوع اشاره نماییم:

۱٫ پایتون (Python) ساده است.

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که موجب محبوبیت بیش از حد زبان پایتون شده است، سادگی این زبان می باشد. سادگی به این معنی که کمترین میزان کدنویسی و با سرعت بالا امکان پیاده سازی مساله خود را خواهید داشت. از طرف دیگر ساختار Syntax ودستورات پایتون به زبان انسان خیلی نزدیک می باشد که باعث می شود تا خوانایی برنامه بالاتر رفته و از سختی و خشکی معمول زبان های برنامه نویسی بکاهد.

۲٫ پایتون (Python) مالی پلتفرم است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم پایتون چند پلتفرم بودن آن می باشد. شما میتوانید برنامه را بدون تغییر یا با تغییرات جزئی در سیستم عامل های مختلفی اجرا نمایید. برنامه های نوشته شده با پایتون بر روی سیستم عامل های Windows، Macintosh، Linuxو … قابل اجرا است که این ویژگی قدرت زیادی به برنامه نویسان داده است.

۳٫ پایتون (Python) دارای کتابخانه های بسیار متنوع و گسترده ای است.

این موضوع به ویژه برای متخصصین هوش مصنوعی که قصد پیاده سازی پروژه های یادگیری ماشین (Machine Learning) و یادگیری عمیق (Deep Learning) را دارند، بسیار کارا می باشد. به این صورت که دیگر نیازی نیست تمامی الگوریتم های مورد نظر از ابتدا کدنویسی شده و بدین ترتیب، سرعت نهایی سازی پروژه بسیار بالا می رود.

دلایل بی شماری را می توان به عنوان دلایل اصلی محبوبیت پایتون نام برد، اما این ۳ مورد شاید از اصلی ترین آن ها باشد. در این ویدیو سعی شده است تا به کاربرد پایتون در Machine learning اشاره ای مختصر شود.

نوشته مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *