یادگیری ماشین با پایتون – NumPy

نوشته شده برای at 2019-03-30
9903 ۰

Machine Learning in Python – NumPy

NumPy یک کتابخانه برای زبان برنامه نویسی پایتون (Python) است. با استفاده از کتابخانه NumPy قابلیت بهره گیری از آرایه‌ها و ماتریس‌ها فراهم خواهد شد. هم‌چنین می‌توان از توابع محاسباتی و ریاضیاتی سطح بالا بر روی این آرایه‌ها و ماتریس ها در پروژه مبتنی بر پایتون استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم قبل از این‌که ویدیوی آموزش NumPy را مطالعه کنید، با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنایی پیدا کنید تا با مفاهیم اصلی و نحوه برنامه نویسی با Python آشنا شوید. از طریق لینک زیر می توانید به آموزش های ارایه شده در زمینه زبان برنامه نویسی پایتون (Python) دسترسی داشته باشید.

مقدمه ای بر یادگیری ماشین – آموزش پایتون (جلسه اول)

مقدمه ای بر یادگیری ماشین – آموزش پایتون (جلسه دوم)

کتابخانه NumPy‌ چیست و چه کاربردی دارد؟

یک آرایه NumPy ویژگی هایی از قبیل محاسبات ریاضی، محاسبات منطقی، تغییر شکل آرایه ها، مرتب سازی، جبر خطی، محاسبات آماری و … را نیز در اختیار شما می گذارد. از ویژگی های دیگر کتابخانه NumPy می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تمامی پارامترهای یک آرایه در کتابخانه NumPy قابلیت امکان تعریف داده های متفاوت در یک آرایه را دارا می باشند.
  2. آرایه NumPy بر خلاف ساختمان داده (List) لیست در پایتون (Python) اندازه ثابتی در هنگام ساخته شدن دارد، و تغییر در اندازه این آرایه منجر به ساخته شدن یک آرایه جدید و پاک شدن آرایه قبلی خواهد شد.
  3. استفاده از کتابخانه NumPy در نهایت منجر به بهینه شدن و کاهش زمان اجرای برنامه شما خواهد شد زیر این کتابخانه در زبان پایتون به عنوان یکی از کتابخانه های بهینه جهت کار با آرایه ها تنظیم شده است. آرایه NumPy قادر به انجام بسیاری از عملیات آماری و ریاضی بر روی داده ها زیاد، به صورت کاملا کارامد و بهینه با خطوط بسیار کمی از کد هستند.

هسته کتابخانه NumPy در زبان برنامه نویسی پایتون (Python) ndarray است. این آرایه چند بعدی که انوع مختلفی از داده را می‌تواند ذخیره نماید، بسیار کارآمد و بهینه طراحی شده که در بالا به تفاوت های اصلی آن با ساختمان داده لیست در پایتون اشاره شد.

در این ویدیو، آقای دکتر سهیل تهرانی پور، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به ارایه آموزش های اولیه برای شروع کار با کتابخانه NumPy و نحوه استفاده آن در زبان برنامه نویسی پایتون و کاربرد آن در Machine Learning (یادگیری ماشین) می پردازد.

نوشته مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *