یادگیری ماشین با پایتون

کارگاه یادگیری ماشین با پایتون – جلسه اول

نوشته شده برای at 2019-05-31
5541 ۰

دوره جامع آموزش یادگیری ماشین با پایتون

** Machine Learning with Python **

 

کارگاه یادگیری ماشین با پایتون
کارگاه یادگیری ماشین با پایتون

آکادمی یادگیری ماشین ایران (Iran Machine learning) متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور، با هدف توسعه فرهنگ استفاده از راهکارهای نوین هوش مصنوعی و نیز ارائه آموزش های لازم در بخش های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق فعالیت خود را در ابتدای سال ۱۳۹۷ آغاز نمود. با توجه به اهداف اصلی آکادمی یادگیری ماشین ایران، تصمیم بر آن شد که آموزش های لازم جهت ورود به بازار کار داخل و خارج از کشور در قالب کارگاه های کاملاً کاربردی و عملی منطبق بر استانداردهای روز دنیا و نیز تجربیات تیم Iran-Machinelearning جهت علاقمندان حوزه های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده (Data Science) که از برترین Trend های این روز دنیای فناوری می باشد، ارایه گردد.

همچنین جهت رفاه حال تمامی مخاطبین گرامی، بخشی از آموزش های ارایه شده در این کارگاه از این طریق در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. به امید آن که شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این حوزه ها در کشور عزیزمان ایران باشیم. در شروع این کارگاه، جناب آقای دکتر محمد منثوری، مدرس دانشگاه و متخصص یادگیری ماشین، به ارایه مفاهیم اصلی و دلایل اهمیت Machine Learning پرداختند.

همچنین در این بخش از کارگاه یادگیری ماشین با پایتون (Machine Learning With Python) به دلایل محبوبیت زبان برنامه نویسی پایتون (Python) و مقایسه با زبان های برنامه نویسی دیگر این حوزه از هوش مصنوعی اشاره شد. بخشی از مطالب این بخش از کارگاه را می توانید در فایل ویدیویی زیر مشاهده نمایید:

 

یادگیری ماشین چیست؟

Machine Learning (یادگیری ماشین) یکی از زیرشاخه‌های اصلی Artificial Intelligence (هوش مصنوعی) می باشد که به صورت کلی بدین صورت تعریف می شود که اگر سیستمی بدون این که به صورت مستقیم (Explicit Programming) برنامه نویسی شود، قابلیت درک و یادگیری را داشته باشد. در واقع اگر سیستمی بتواند به صورت خودکار از محیط پیرامون آموزش ببیند و در نهایت عملکرد خود را بهبود بخشد، عملاً یادگیری توسط آن سیستم اجرا شده است؛ دقیقاً مانند یادگیری یک کودک از محیط اطرافش.

در ادامه جلسه اول کارگاه یادگیری ماشین با پایتون (Machine Learning with Python)، جناب آقای مهندس محمد قراچورلو، متخصص برنامه نویسی که سال ها تجربه کار با Python را دارند، به بررسی مقدمات و مبانی زبان برنامه نویسی پایتون و نیز IDE های مختلف این حوزه پرداختند.

در ادامه جلسه اول کارگاه یادگیری ماشین با پایتون (Machine Learning with Python)، به آموزش نحوه نصب و راه اندازی Python در سیستم عامل ویندوز خواهیم پرداخت. از ویژگی های این زبان برنامه نویسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • پایتون یک زبان برنامه نویسی ساده به شماره می رود:
    • اگر به یک سورس کد که به زبان Python نوشته شده است نگاهی بیاندازید، احساس خواهید کرد که با یک متن ساده انگلیسی مواجه هستید. شاید بتوان گفت یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت پایتون همین است که به جای درگیر کردن برنامه‌نویسان با جزئیات زبان، به ایشان اجازه می‌دهد تا روی حل مسئله تمرکز داشته باشد. بنابراین برای افرادی که قصد دارند در کمترین زمان به یک برنامه قدرتمند و قابل قبول برسند، بهترین پیشنهاد Python می باشد.
  • یادگیری آسان و بدون دردسر
  • اپن سورس و رایگان بودن
البته بررسی قابلیت های پایتون به ویژه کاربرد آن در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، بی شمار می باشد که در مقالات آتی به آن ها اشاره خواهیم نمود.

آموزش پایتون:

در ادامه جلسه اول کارگاه یادگیری ماشین با پایتون (Machine Learning with Python)، نحوه پیاده سازی و شروع برنامه نویسی Python در Pycharm خواهیم پرداخت. همچنین در مورد ساختمان داده های مختلف نیز آموزش های لازم ارایه می گردد.بخشی از این آموزش های ارایه شده در کارگاه را می توانید از طریق فیلم زیر مشاهده نمایید.

  1. یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین این ساختمان های داده رشته های کاراکتری می باشند که در‬ واقع یک زنجیره ‪ Sequence‬از بایت ها می باشند که درکار با ورودی ها، خروجی ها و‬ ارتباطات گوناگون نقش مهمی ایفا می کنند، زیرا یکی از راههای محدود فهم انسان از دنیای‬ کامپیوتر ارتباط متنی با این جهان می باشد.
  2. دیگر ساختمان داده ای مهم در این زبان لیست ها (آرایه ها) هستند. در واقع این نوع داده یک‬ ‫نوع بسیار پیشرفته از آرایه های زبان های سطح پایین است که علاوه بر خاصیت اندیس پذیری ،‬ خاصیت تغییر اندازه و نگهداری انواع داده را بطور هم زمان دارا می باشد.‬
  3. چند تایی های مرتب (‪(Tuple‬در پایتون نوعی از داده با شباهت هایی به لیست می باشد؛ با این تفاوت که Tuple ها امکان تغییر در طی برنامه را ندارند. در این مورد در ویدیوی زیر به طور مفصل به آن اشاره خواهیم نمود.

در ادامه جلسه اول کارگاه یادگیری ماشین با پایتون (Machine Learning with Python)، به آموزش پایتون و پیاده سازی دو پروژه در محیط Pycharm خواهیم پرداخت. Pycharm به نظر اکثر Developer های پایتون، بهترین IDE می باشد. مهم ترین ویژگی این IDE ویژگی cross platform بودن آن است که قابلیت اجرا در سیستم های عامل متفاوت را در اختیار می گذارد.

علت اصلی این که اکثر محصولات این شرکت این ویژگی را دارند استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا (Java) می باشد. Pycharm باعث کدنویسی سریع تر، دقت بالاتر و برنامه نویسی هوشمند به زبان Python می شود. توسط مفسر هوشمند آن، کدنویسی شما به صورت Real-time آنالیز می شود و خطاهای برنامه نویسی و خطای در حال اجرا گرفته می شود و توسط Editor هوشمند و پیشرفته خود , شما را برای کدنویسی تمیزتر و کمتر راهنمایی می کند.
Pycharm در واقع یک ناوبر پروژه کامل است که می توانید فایل های پروژه را به آن معرفی کرده و بین تمامی فایل های پروژه به زبان پایتون نوشته شده جستجو کنید, بین متغیرهای مختلف در فایل های مختلف پل بزنید و تغییر لحظه ای ایجاد کنید. این IDE همچنین از Google App Engine نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید برنامه های به زبان پایتون خود را با آن در گوگل اپز منتشر کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدیوهای زیر را مشاهده فرمایید.

آموزش های پایتون پیشرفته، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در جلسات بعدی این کارگاه ارایه خواهد شد که خلاصه ای از آن ها در همین وب سایت در اختیار شما، علاقمندان به این حوزه ها قرار خواهد گرفت.

نوشته مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *