واقعیت مجازی، میل به جاودانگی و یا دریچه‌ای نو به سوی التیام بخشی به روان دردمند بشر

نوشته شده برای at 2020-03-04
2206 ۰

Virtual Reality; The Desire for Immortality or A New Window Toward Healing Human Suffering

 

    به گزارش دیلی میل، روز ششم فوریه سال ۲۰۲۰، شبکه  MBC کره جنوبی یکی از تاثیرگذارترین مستندهای تاریخ علم را به روی آنتن برد. این مستند که حاصل ۸ ماه تلاش گروهی سینماگران و متخصصان حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی است، اولین لحظات دیدار مجدد یک مادر داغدار با فرزند مرحومش را روایت می‌کند.

     بازخلق نایون ۷ ساله که در اثر بیماری لوسمی (Hemophagocytic Lympho Histiocytosis) که  یک سندرم پاتولوژیک است که در آن فعالیت ایمنی پاتولوژیک با تظاهرات شدید التهابی و عفونت همراه است; در سال ۲۰۱۶ درگذشت، به کمک ابزا‌ر‌های واقعیت مجازی مانند هدست و دستکش‌های هپتیک و اعمال الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر بر روی تعداد بسیاری از فیلم‌ها، تصاویر و اصوات بجامانده از او صورت گرفت.

     صرف نظر از دانش فوق پیشرفته و مکانیسم پیچیده بکار‌رفته جهت بازآفرینی مجازی یک انسان با تمامی ویژگی‌های طبیعی، این پرسش در ذهن نگارنده نقش بسته است که چنین بازآفرینشی در جهانی مجازی، آیا تکرار تلاش‌های مذبوحانه‌ی بشر فانی است  به سوی جاودانگی و یا  دانشی است که در راستای کاهش آمال و رنج‌های بشریت به کار گرفته خواهد شد.


منبع: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-7988645/TV-uses-virtual-reality-reunite-mother-7-year-old-daughter-died-2016.html

نام و نام خانوادگی: مهسا دیلم نژاد

مقطع و رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه آزاد تهران شمال

آدرس پروفایل لینکدین : mahsa-deylam-nejad-b4881165

آدرس ایمیل : m.deylamnejad@yahoo.com

نوشته مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *