هوش مصنوعی چگونه می تواند یک موسیقی را طبق زندگی شما بسازد

نوشته شده برای at 21:43
2156 ۰

هوش مصنوعی چگونه می تواند یک موسیقی را طبق زندگی شما بسازد

How AI could compose a personalized soundtrack to your life

هوش مصنوعی AIVA با خواندن بیش از ۳۰،۰۰۰ قطعه از بزرگترین نوازندگان تاریخ، در هنر ترکیب موسیقی Train شده است و به صورت یک سیستم قدرتمند آموزش دیده شده در حوزه موسیقی شناخته می شود. Pierre Barreau در یک بحث و تجسم هیجان انگیز و البته بسیار زیبا و احساسی، آهنگ های ایجاد شده توسط AIVA را اجرا می کند و رویای خود را به اشتراک می گذارد که عبارت است از:

ایجاد موسیقی های اصلی زنده متناسب با روحیه و شخصیت های ما.

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شد، امروزه دنیای موسیقی و هوش مصنوعی (A.I) به واسطه پژوهش‏ های انجام شده به هم نزدیک‌تر شده‌اند به گونه ای که تاثیر هر کدام بر دیگری را می توانیم مشاهده کنیم. ساخت موسیقی با استفاده از راهکارهای موجود در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، زمینه‌ پژوهشی جدیدی را ایجاد نموده است که از آن جمله می توان به تولید و ساخت خودکار موسیقی اشاره نمود. این در حالی است که هوش مصنوعی می تواند کمک شایانی به آهنگسازان و موسیقی‌دانان در بهبود تئوری‌های موسیقی با استفاده از قدرت کامپیوترها نموده و بدین ترتیب آهنگسازان را نیز از ساخت موسقی به صورت «نُت به نُت» رها سازد. خلاقیت در ساخت موسیقی فراتر از مرزهای کنونی هوش مصنوعی است و برای دست‌یابی به نتایج بهتر، کار بسیاری در این زمینه هنوز پیش رو است.

در ادامه سری ویدیوهای Tedtalks این بار به سراغ حوزه دیگری از کاربردهای هوش مصنوعی، به ویژه در هنر موسیقی می رویم تا گفتار ایشان را برای مخاطبین سایت (www.Iran-machinelearning.ir) ارائه نماییم.

نوشته مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *